MICET Daily Streaming

Unit Kewangan Terdesak

Oleh Irwan On 5:41 PM

Esok 21 April 2009 pelajar akan mengambil slip untuk menduduki peperiksaan Januari 2009. Sebarang kelewatan mengambil slip tersebut akan menyebabkan pelajar didenda RM10.

Di sini kita lihat betapa pihak kewangan terus mengeluarkan notis pasal denda yang mana akan denda tersebut berkaitan duit. Untuk mendapatkan duit, mereka sanggup buat apa sahaja sesuatu yang terdesak sehinggakan diletakkan harga denda tersebut. Tetapi untuk menjelaskan duit berkaitan hostel, pelbagai alasan yang mereka ciptakan. Hebatnya mereka.

Sebelum ini ada ada pelajar bertanyakan Unit Kewangan mengenai notis pampasan. Pelajar tersebut bertanyakan “kenapa notis ini tidak ditampal dilaluan bawah ataupun di kwasan asrama?” . Pekerja di bahagian kewangan pada masa itu adalah seorang perempuan dan ini jawapannya “kami sudah tampal notis tersebut, mungkin pelajar telah mencabutnya”. Betapa bohongnya bila bercakap. Boleh mereka salahkan pelajar kerana kemalasan mereka.

Tidak pernah dilihat notis tersebut macam mana mereka mengeluarkan kenyataan tersebut yang mana telah menampal notis. Mereka sering berdolak-dalih berkaitan kewangan. Teruknya unit kewangan ini.

Category : edit post

0 Response to "Unit Kewangan Terdesak"

Post a Comment

IP Anda

IP

Tetamu

About Me

Followers