MICET Daily Streaming

Sah Letak Jawatan

Oleh Irwan On 11:32 AM

Seperti sedia maklum, krisis dalaman exco JPM (Jawatan Perwakilan Mahasiswa) telah berlanjutan sehingga hari ini dan tindakan exco tersebut telah menghantar surat perletakan jawatan sebagai Exco Perhubungan Serantau telah membuktkan mereka idak sebumbung lagi. Kerusi JPM sekarang berkemungkinan akan berkurang satu menjadi 11 kerusi.

Sebelum ini kerusi JPM hanya menang tanpa bertanding selama 2 musim berturut-turut bermula tahun atau sesi 2006/07 dan sesi 2007/08. Ini kerana kurang minat pelajar dalam perebutan kerusi dalam JPM.

Sesi kali ini agak sengit pilihanraya kampus MICET dengan pelbagai poster calon-calon yang beranding. Namun, semua itu telah terkubur dek gara-gara perletakkan jawatan exco tersebut. Kuasa atau mandat yang telah diberikan mahasiswa telah dinafikan dan tanggungjawab untuk melaksanakan tugas sebagai mahasiswa telah terkubur begitu sahaja.

Selepas ni, pilihlah wakil-wakil yang bertanggungjawab agar tidak berlaku seperti ini untuk sesi PRK (Pilihan Raya Kampus) yang akan datang atau sesi 2009/10.

Category : edit post

0 Response to "Sah Letak Jawatan"

Post a Comment

IP Anda

IP

Tetamu

About Me

Followers