MICET Daily Streaming

Datang Bulan

Oleh Irwan On 2:03 AM

Ada orang bahagian ASRA yang agak sombong dan asyik bermasam muka dengan pelajar ini berkemungkinan datang bulan. Setiap masa asyik nak marah pelajar. Kenapa bersikap demikian? Datang kerja nak tunjuk berlagak atau memang dia jenis spesis yang boleh dibela. Nak kata datang bulan, mesti ada 'time' juga. Takkan datang bulan memanjang. Ini mesti ada yang tidak kena.

Kalau datang kerja hanya nak makan gaji buta, menjawab la engkau kat dalam kubur nanti. Cubalah mesra pelanggan dengan pelajar. Kalau engkau asyik tunjuk berlagak, baik duduk tepi-tepi jalan. Kemungkinan orang ini juga ada masalah mental atau sedikit gangguan hidup.

Bukan semua orang di bahagian ASRA macam dia. Hanya dia seorang sahaja yang jenis macam spesis nak pupus ini. Susah sangat ke nak bagi senyuman kepada pelajar. Bukan kene bayar pun. Tuhan sudah beri segalanya tapi engkau tidak mahu bersyukur. Datang kerja menghadap komputer sambil main 'chatting' guna YM (Yahoo Massenger). Adakah ini kerja dia sebagai orang yang menguruskan masalah pelajar. Menambahkan beban pelajar lagi ada.

Kenapa spesis ini kita bela dalam MICET? Lagi menyusahkan ada la. Orang seperti ini bukan aset tetapi liabiliti. Jangan hanya datang melenkapkan tugas harian lepas itu balik. Tunjukkan sikap positif kepada pelajar dan jangan asyik datang bulan. Kalau ada masalah dalaman, pergi buat pemeriksaan di hospital. Jangan samapi tahap 'nazak'. Mental pun kena jaga jangan sampai jadi gila.

Diharapkan orang seperti ini bekerjalah dengan jujur. Kita bekerja bersama masyarakat jadi tunjukklah teladan yang sebaiknya sebagai orang yang berkerja. Matang dalam membuat penilaian. Anda mampu mengubahnya sebelum anda gelabah bila tidak mampu.

Category : edit post

0 Response to "Datang Bulan"

Post a Comment

IP Anda

IP

Tetamu

About Me

Followers