MICET Daily Streaming

Lagi Salah Tempat Letak Kenderaan

Oleh Irwan On 10:19 AM

Banyak tempat kenderaan telah disediakan kepada pihak staff namun mereka masih tidak menggunakan tempat yang telah disediakan. Jika mahasiswa salah meletak kenderaan, dirantai kenderaan mahasiswa tersebut tetapi jika staff salah meletakkan kenderaan, dibutakan sahaja pandangan mereka untuk merantai kenderaan tersebut.

Sikap ini menunjukkan tidak ada ketelusan dalam melaksanakan peraturan kepada staff dan mahasiswa. Jika keadaan ini berlaku akan ada jurang antara staff dan mahasiswa. Semua orang dapat menilai mana yang baik dan buruk sesuatu keadaan itu.

Laksanakanlah peraturan dengan jujur dan bukan hanya sekadar kosmetik atau ‘double standard’ dan ini akan memberikan kesan bahawa perlaksanaan peraturan hanya mengikut musim sahaja. Keadaan tempat kenderaan ini ‘biasanya’ disalah guna adalah di tepi surau menghadap kafe staff. Kenderaan diletakkan sesuka hati sedangkan tempat meletakkan kenderaan telah disediakan di hadapan surau.

Diharapkan kepada mereka yang terlibat dalam ‘penyalahgunaan’ tempat meletakkan kenderaan ini berwaspada agar tidak melakukan ini demi kebaikan bersama. Tidak salah kalau meletakkan kenderaan yang disediakan. Betul tak?

Jadi, selepas ini sama-samalah kita ikut peraturan yang telah disediakan tidak kira mahasiswa ataupun pihak staff. Rasa hormat antara satu sama lain menunjukkan sikap warga MICET adalah yang terbaik bukan macam tuan dengan hamba. Hapuskan konsep penindasan oang bawah. Semua orang adalah sama kuat dan sama lemah. Jadi jangan bersikap mementingkan diri.

Category : edit post

2 Response to "Lagi Salah Tempat Letak Kenderaan"

  1. Anonymous Said,

    benda2 nie dh lame dh berlaku....

     

  2. Anonymous Said,

    dah lame dan berulang..pegi mati le same diorg...sok2 jwp le kt akhirat

     

Post a Comment

IP Anda

IP

Tetamu

About Me

Followers