MICET Daily Streaming

Selamatkah?

Oleh Irwan On 11:26 AM

Selepas tidak dibenarkan berniaga dilaluan berdekatan dengan BT 1 dan BT 2, Warung MICET telah beralih ke kawasan Bilik HEM. Warung tersebut mula beroperasi semula semasa program Chem-E-Car dan PRIM setelah operasinya ditutup pada 25 Februari 2009 yang lepas.

Bermula selepas cuti semester, warung tersebut agak ‘tersembunyi’ daripada pelajar. Keadaan ini menyebabkan pelajar tidak dapat ke warung tersebut kerana warung tersebut bukan laluan utama seperti sediakala.

Faktor keselamatan pula adalah, warung tersebut terletak bersebelahan dengan ‘Lab Separation’. Keadaan inimungkin mengganggu kesihatan kerana makmal tersebut mempunyai bahan kimia yang meruaptambahan pula berdekatan dengan warung tersebut. Tong-tong bahan buangan pun berada disekitar dan berdekatan dengan warung tersebut.

Mungkin ini tidak memberi kesan jangka pendek tetapi akan memberi kesan jangka panjang kepada kesihatan kita. Kenapa ini berlaku dan warung tersebut tidak ditempatkan di tempat yang sesuai? Lebih baik warung tersebut di tempatkan di dalam makmal tersebut? Setujukah anda jika dilakukan demikian? Sama-sama kita fikirkan masalah ini.

Category : edit post

0 Response to "Selamatkah?"

Post a Comment

IP Anda

IP

Tetamu

About Me

Followers