MICET Daily Streaming

Padang Bola atau Sawah?

Oleh Irwan On 5:29 PM

Jika diamati keadaan padang bola sepak dalam MICET tak tumpah seperti sawah bendang yang boleh menanam padi. Begitulah keadaan padang yang begitu teruk sehingggakan menimbulkan rasa kurang selesa pemain untuk beraksi di atas padang.

Andai kata perlawanan persahabatan dilangsungkan di atas padang MICET ketika selepas hujan, maka pemain-pemain seperti mengejar lumpur dan air yang bertakung bukannya bola. Tidak terasa malukah jika pasukan pelawat datang dengan keadaan padang yang agak teruk itu.

Sistem peparitan yang tidak tersusun menambahkan lagi keadaan padang yang uzur itu. Apakah tindakan pihak tertentu untuk memperbaiki keadaan padang tersebut? Kenapa tidak diubah suai padang supaya sistem pengaliran air berlaku dengan lancar? Adakah pihak tertentu membutakan mata semata-mata untuk tidak campur tangan dalam menyelesaikan masalah padang tersebut?

Jika gelanggang bola tampar boleh diubah suai dan dibaiki, kenapa padang bola sepak terlepas pandang? Adakah kerana pihak yang menguruskan bahagian sukan berminat dengan bola tampar, maka gelanggang bola tampar yang diubah suai. Apakah kepentingan pondok digelanggang bola tampar? Adakah ia penting untuk semua atau untuk kepentingan peribadi?

Kepada mereka yang terlibat dengan sukan, diharapkan memandang serius dengan keadaan bola yang uzur seperti sawah bendang itu.

Category : edit post

0 Response to "Padang Bola atau Sawah?"

Post a Comment

IP Anda

IP

Tetamu

About Me

Followers