MICET Daily Streaming

Teks Ucapan Dekan Kepada Atlit

Oleh Irwan On 12:37 PM

Bismillahirahmanirahim. Assalamulaikum w.b.t. pertama sekali saya ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada wakil HEM yang diketuai oleh Puan Suhana, terima kasih kepada pensyarah micet, Pn Siti Hasliza dan Tengku Fazli yang bersama-sama kita hari ini.

Sebenarnya saya rasa pelajar-pelajar MICET kalau kita bercakap tentang sukan, anda semua sangat bernasib baik kerana dekan dan timbalan dekan sangat meminati sukan. Sedia dimaklumkan, apapun kamu minta akan dapat kecuali duit.

Difahamkan bahawa pada tahun lepas, MICET berada di tempat ke-4. Biasanya kita kena maju bagi so tahun ini memastikan pencapaian dikekalkan. Mungkin di tempat yang pertama. Betul?

Ada pemain ping pong di sini? Jo ada. Sebenarnya semasa karnival sukan, jo yang melatih saya. Tapi kalah dapat nombor 4. Cabaran kepada pelajar sebab sukan staff kami ada pencapaian dari tempat ke-4 kepada tempat ke-3. Dan sebenarnya dari segi sukan staff, dari segi bilangan pingat, MICET yang paling banyak bukan emas la. Jadi ini cabaran dan saya cabar anda semua sekurang-kurangnya mendapat tempat ke-2 dan bawa balik banya pingat dan jika kamu berjaya seperti sukan staff, diperingkat UniKL, di sini pun kita akan buat sesuatu la.

Pagi ini saya ada dan kita akan perjelaskan tapi saya akan berada di MIMET, lumut pada 23 haribulan mungkin saya akan sampai pukul 2 atau 3 petang dan saya harap ada perlawanan dengan MICET. Saya harap akan berjumpa kamu kerana saya menghadiri ‘open ceremony’ sukan itu tadi, so saya akan bersama kamu-kamu semua. Ada-ada apa masalah yang ingin disampaikan kepada saya sekarang? Boleh saya tahu sasaran pingat dari segi emas, perak dan gangsa? Ada? 4 emas, 3 perak, 3 gangsa. Adakah itu boleh mendapat tempat pertama atau kedua? Ok, apapun yang kita buat kita kena ada sasaran. Ok pesanan saya seperti biasa, bila kita bersukan akan ada sorak dalam pasukan kita. Kalau kita naik atas sikit sorak itu akan jadi ejekkan. Dan naik atas sikit boleh bergaduh. Jadi saya minta kita mestilah ketika bersukan kita jadi orang yang terpelajar dan kita kena bersopan dan jadi orang yang bertamadun. Boleh ejek tapi bukan peribadilah demi kebaikan sukan kita, bukan peribadi. Tolong elakkan dari pergaduhan. Jadi orang bertamadun dan sopan-santun sebab kalau itu berlaku tapi saya rasa pelajar-pelajar micet sangat bertamadun dan bersopan santun, betul tak? Itu ahaja saya ucapkan selamat maju jaya. Kalau menang ‘gold’ tolong sms saya, saya akan gembira. Kalau kalah jangan sms. Dan saya nak ucapkan syabas kepada pelajar semua dan pihak HEM yang telah bertungkus-lumus untuk anda dan sekian terima kasih.

Category : edit post

0 Response to "Teks Ucapan Dekan Kepada Atlit"

Post a Comment

IP Anda

IP

Tetamu

About Me

Followers